Disrupcija tehnologije blockchain bo na področju marketinga lahko prav takšna, kot so jo na finančnem trgu povzročile kriptovalute.
Ob začetku popularizacije kriptovalut so številni strokovnjaki s področja novih tehnologij preroško napovedovali spremembe, ki jih bo prinesla nova tehnologija blockchain. Napovedovali so, da bo spremenila pravila igre v mnogih panogah, kot so jih kriptovalute spremenile na denarnem in finančnem trgu.
Potem ko je zanimanje za bitcoin, merjeno v trgovalnem volumnu, upadlo za 70 odstotkov od vrhunca kriptomanije, v ospredje mnogih vidikov posla in tudi zasebnega življenja prihaja blockchain. Eno od področij, kjer pričakujemo velike spremembe z uvedbo tehnologije veriženja podatkov, je vsekakor področje marketinga, predvsem digitalnega.
Polovico spletnega prometa ustvarijo boti
Oglaševanje je globalna večmilijardna industrija. Podjetja, kot sta Facebook in Google, dva čedalje večja monopolista digitalnega oglaševanja, dnevno pridobijo ogromne količine podatkov svojih uporabnikov. Za dostop do teh uporabnikov oglaševalci plačujejo izjemne vsote.
Raziskava družbe Forrester kaže, da več kot 50 odstotkov spletnega prometa ustvarijo boti, ki so glavni člen svojevrstne oglaševalske prevare. Spletno oglaševanje nujno potrebuje transparentnost in zaupanje, da bi preživelo. Tehnologija veriženja podatkovnih blokov, ki sicer omogoča blokiranje botov, predvsem ponudi možnost varnega prenosa ogromnih količin podatkov.
Ker nič ne more spremeniti ali uničiti blockchaina, veriženje podatkovnih blokov omogoča potrjevanje objektivnih resnic o izdelku ali storitvi. Takšno transparentnost in visoko varnost osebnih podatkov potrebuje marketing, saj le takšno varnost cenijo in tudi upravičeno zahtevajo uporabniki. Spomnite se Cambridge Analytice.
Bi lahko GDPR skupaj s tehnologijo blockchain preprečil afero Cambridge Analytica?
Konec letošnjega maja prihaja GDPR, nova uredba EU za varstvo podatkov, kiprinaša doslej najvišjo stopnjo nadzora nad osebnimi podatki uporabnikov.
Tehnologija veriženja podatkov s svojim decentraliziranim sistemom omogoča visoko varnost hrambe osebnih podatkov in tako ponuja model, po katerem bi uporabnik imel popoln nadzor nad svojo “spletno sledjo”.
To bi lahko prineslo konec adblockerjev, saj po njih ne bo več potrebe. Uporabnik bi namreč lahko nastavil, kakšnim oglasom se želi izpostaviti, in morda bi ga za to oglaševalec celo plačal.
Uporabnika bi lahko oglaševalec nagradil za dodatne, denimo psihografske, podatke, ki bi jih bil pripravljen razkriti. Tako bi tudi onemogočili zbiranje osebnih in psihografskih podatkov prek testov OCEAN na Facebooku, enem pomembnejših orodij Cambridge Analyitice v predsedniški kampanji Donalda Trumpa.
Manj dela za posrednike in agencije za zaščito porabnikov
A s tem novi oglaševalski modeli ne bi zaobšli zgolj poplačila Facebooka in Googla. Prav tako bi bili ogroženi preostali posredniki spletnega oglaševanja, saj tehnologija blockchain s svojo decentralizirano naravo omogoča vzpostavitev oglaševalskih sistemov, kjer bi lastnikom spletnih strani pripadal celoten proračun oglaševalcev. Takšen model direktnih plačil pa bi – ali bo – nastal na temelju uporabe pametnih pogodb. Tehnologija blockchain tako lahko zagotovi popoln vpogled porabnikov v to, kaj se dogaja z njihovimi osebnimi podatki. Prav tako bi zagotavljala, da so podatki o oglaševanih izdelkih ali storitvah resnični in natančni.
Pametne pogodbe prinašajo novo raven transparentnosti v marketing B2B
Pametne pogodbe omogočajo neposredno izmenjavo znotraj transparentnega sistema brez uporabe posrednikov, kot so odvetniki ali banke. Takšne, programsko zapisane pogodbe ponudijo preverjanje istovetnosti podpisnikov kot tudi izvrševanje pogojev in izvedbo plačilnih transakcij. Brez izvedbe vseh pogodbeno določenih obligacij blockchain ne bo izvedel naslednje procesne stopnje.
V resnici nimate izbire
Čeprav tehnologija blockchain še ni v široki uporabi na področju marketinga, pa je tu potreba po razumevanju sprememb, ki jih prinaša. Le redki posamezniki so popolnoma razumeli obsežne posledice razvoja interneta v začetni fazi njegovega razvoja. Ne glede na to, koliko bo tehnologija veriženja podatkovnih blokov spremenila področje marketinga, je gotovo, da se razgledani tržniki ne morejo več ogniti dejstvu, da je tehnologija blockchaina prispela.