Skip to content
  • DOMOV
    • Prezentacije
  • PROGRAM
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
    • ARHIV-2022
Menu
  • DOMOV
    • Prezentacije
  • PROGRAM
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
    • ARHIV-2022
PRIJAVA
  • 06. 05. 2018

Blockchain je novi internet, tudi v marketingu

SMK konferenco organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance. Zadnja leta dvodnevni dogodek privablja skoraj 600 udeležencev.

Disrupcija tehnologije blockchain bo na področju marketinga lahko prav takšna, kot so jo na finančnem trgu povzročile kriptovalute.

Ob začetku popularizacije kriptovalut so številni strokovnjaki s področja novih tehnologij preroško napovedovali spremembe, ki jih bo prinesla nova tehnologija blockchain. Napovedovali so, da bo spremenila pravila igre v mnogih panogah, kot so jih kriptovalute spremenile na denarnem in finančnem trgu.

Potem ko je zanimanje za bitcoin, merjeno v trgovalnem volumnu, upadlo za 70 odstotkov od vrhunca kriptomanije, v ospredje mnogih vidikov posla in tudi zasebnega življenja prihaja blockchain. Eno od področij, kjer pričakujemo velike spremembe z uvedbo tehnologije veriženja podatkov, je vsekakor področje marketinga, predvsem digitalnega.

Polovico spletnega prometa ustvarijo boti

Oglaševanje je globalna večmilijardna industrija. Podjetja, kot sta Facebook in Google, dva čedalje večja monopolista digitalnega oglaševanja, dnevno pridobijo ogromne količine podatkov svojih uporabnikov. Za dostop do teh uporabnikov oglaševalci plačujejo izjemne vsote.

Raziskava družbe Forrester kaže, da več kot 50 odstotkov spletnega prometa ustvarijo boti, ki so glavni člen svojevrstne oglaševalske prevare. Spletno oglaševanje nujno potrebuje transparentnost in zaupanje, da bi preživelo. Tehnologija veriženja podatkovnih blokov, ki sicer omogoča blokiranje botov, predvsem ponudi možnost varnega prenosa ogromnih količin podatkov.

Ker nič ne more spremeniti ali uničiti blockchaina, veriženje podatkovnih blokov omogoča potrjevanje objektivnih resnic o izdelku ali storitvi. Takšno transparentnost in visoko varnost osebnih podatkov potrebuje marketing, saj le takšno varnost cenijo in tudi upravičeno zahtevajo uporabniki. Spomnite se Cambridge Analytice.

Bi lahko GDPR skupaj s tehnologijo blockchain preprečil afero Cambridge Analytica?

Konec letošnjega maja prihaja GDPR, nova uredba EU za varstvo podatkov, kiprinaša doslej najvišjo stopnjo nadzora nad osebnimi podatki uporabnikov.

Tehnologija veriženja podatkov s svojim decentraliziranim sistemom omogoča visoko varnost hrambe osebnih podatkov in tako ponuja model, po katerem bi uporabnik imel popoln nadzor nad svojo “spletno sledjo”.

To bi lahko prineslo konec adblockerjev, saj po njih ne bo več potrebe. Uporabnik bi namreč lahko nastavil, kakšnim oglasom se želi izpostaviti, in morda bi ga za to oglaševalec celo plačal.

Uporabnika bi lahko oglaševalec nagradil za dodatne, denimo psihografske, podatke, ki bi jih bil pripravljen razkriti. Tako bi tudi onemogočili zbiranje osebnih in psihografskih podatkov prek testov OCEAN na Facebooku, enem pomembnejših orodij Cambridge Analyitice v predsedniški kampanji Donalda Trumpa.

Manj dela za posrednike in agencije za zaščito porabnikov

A s tem novi oglaševalski modeli ne bi zaobšli zgolj poplačila Facebooka in Googla. Prav tako bi bili ogroženi preostali posredniki spletnega oglaševanja, saj tehnologija blockchain s svojo decentralizirano naravo omogoča vzpostavitev oglaševalskih sistemov, kjer bi lastnikom spletnih strani pripadal celoten proračun oglaševalcev. Takšen model direktnih plačil pa bi – ali bo – nastal na temelju uporabe pametnih pogodb. Tehnologija blockchain tako lahko zagotovi popoln vpogled porabnikov v to, kaj se dogaja z njihovimi osebnimi podatki. Prav tako bi zagotavljala, da so podatki o oglaševanih izdelkih ali storitvah resnični in natančni.

Pametne pogodbe prinašajo novo raven transparentnosti v marketing B2B

Pametne pogodbe omogočajo neposredno izmenjavo znotraj transparentnega sistema brez uporabe posrednikov, kot so odvetniki ali banke. Takšne, programsko zapisane pogodbe ponudijo preverjanje istovetnosti podpisnikov kot tudi izvrševanje pogojev in izvedbo plačilnih transakcij. Brez izvedbe vseh pogodbeno določenih obligacij blockchain ne bo izvedel naslednje procesne stopnje.

V resnici nimate izbire

Čeprav tehnologija blockchain še ni v široki uporabi na področju marketinga, pa je tu potreba po razumevanju sprememb, ki jih prinaša. Le redki posamezniki so popolnoma razumeli obsežne posledice razvoja interneta v začetni fazi njegovega razvoja. Ne glede na to, koliko bo tehnologija veriženja podatkovnih blokov spremenila področje marketinga, je gotovo, da se razgledani tržniki ne morejo več ogniti dejstvu, da je tehnologija blockchaina prispela.

“Blockchain bo vplival na tržni delež Googla in Facebooka.”

Pogovarjali smo se z Mitjo Pircem, svetovalecem podjetij Cofound.it in Indigo Consulting ter enem osrednjih govorcev letošnje Slovenske marketinške konference.
Tehnologija blockchain bo v mnogih industrijah izločala posrednike. Ali to pomeni, da kmalu ne bo več potrebe po denimo mreži Google Display?
Izločanje posrednikov oziroma optimizacija procesov bo učinek rabe blockchaina. Moč in doseg velikih igralcev se bosta s tem zmanjšala. Hkrati pa je treba razumeti, da so veliki igralci leta oziroma desetletja gradili ekosisteme, ki ponujajo celoten spekter funkcionalnosti in partnerjev. Za nekatere oglaševalce bodo velike mreže verjetno tudi v prihodnosti primerna rešitev.
Kaj pa vpliv na agencije? Kateri tipi agencij bi lahko bili ogroženi?
Predvsem medijski tip agencij bo lahko ogrožen. Hkrati pa se bo potreba po dobrih strategij še povečala, tako medijskih kot kreativnih.
Bi lahko s posebnimi kriptožetoni oglaševalci poleg spletnim stranem plačevali za pozornost tudi uporabnikom?
Nekateri start-upi razmišljajo tudi v tej smeri. Alternativne rešitve pa ne zajemajo samo plačevanja za pozornost, ampak tudi plačevanja za monetizacijo podatkov uporabnikov.
Veliko vprašanje je verjetno, ali lahko blockchain ogrozi skorajšnji mono-/duopol Facebooka in Googla pri deležu globalnega spletnega oglaševanja.
Tehnologija blockchain bo eden od dejavnikov, ki bo vplival na tržne deleže Facebooka in Googla. Velik vpliv bosta imela tudi veliko podatkovje in umetna inteligenca. Predvsem pa se pričakuje velik vpliv sprememb regulative, tudi v luči nedavnih izzivov Facebooka pri zlorabi podatkov.
Kaj pa poročanje o kampanjah? Lahko nove tehnologije zagotovijo 100-odstotno avtentičnost podatkov o uspešnosti kampanje?
Blockchain v osnovi zagotavlja večjo zanesljivost avtentičnosti podatkov, kar pomeni, da bodo oglaševalci in preostali deležniki imeli bolj transparenten pregled glede učinkov kampanj. Se pa tukaj pojavlja pravno vprašanje glede dostopa do podatkov, predvsem osebnih, tudi v luči GDPR. Lahko da bomo imeli bolj pravilne podatke, vendar jih bo manj. Kar bo posledično pomenilo, da bomo morali prilagoditi metodologije ocen uspešnosti kampanj.
Prihaja GDPR, ki bo uporabnikom povrnil del nadzora nad lastnimi podatki. Kako lahko k varovanju osebnih podatkov pripomore blockchain?
Za mnoge značilnosti in potrebe GDPR je blockchain naravna rešitev, ker v osnovi omogoča sledljivost, zanesljivost in dober pregled na uporabo podatkov. Priložnosti blockchaina, povezane z GDPR, so bile prepoznane že zgodaj, npr. slovenski start-up Datafund. Tudi podjetja blockchain prepoznavajo kot primerno rešitev za GDPR in širše aktivnosti ravnanja s podatki.

Posreduj članek

Najnovejše

SMK 2023] Za nami je 28. Slovenska marketinška konferenca

To so podjetja, ki so pokazala največ marketinške odličnosti

Male skrivnosti vodenja v hibridni realnosti

Marketingu v zdravstvu se poleg osnovnih štirih P-jev (produkt, prodajna pot, cena in promocija) pridružuje še en P – pacient.

Konferenco organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance. Zadnja leta naš dvodnevni dogodek privablja skoraj 600 udeležencev.

Facebook-f Youtube Instagram

ČASNIK FINANCE

Časnik Finance, d. o. o.
Bleiweisova 30,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Sandra Zidar, vodja projektov

T: +386 (0)41 904 206
E: sandra.zidar@finance.si, E:akademija@finance.si
W: https://akademija-finance.si

DMS

Društvo za marketing Slovenije
Dimičeva ulica 13,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Tanja Kavran, izvršna direktorica

E: tanja.kavran@dmslo.si
E: info@dmslo.si
W: https://www.dmslo.si

© 2021, Časnik Finance

Produkcija BMA Studio

/ BMA Event