Skip to content
  • DOMOV
  • PROGRAM
    • PREZENTACIJE 2022
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
Menu
  • DOMOV
  • PROGRAM
    • PREZENTACIJE 2022
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
  • 30. 09. 2021

(intervju) Blagovne znamke so v neposrednem stiku s kupci zacvetele

SMK konferenco organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance. Zadnja leta dvodnevni dogodek privablja skoraj 600 udeležencev.

Dejan Ljuština pravi, da digitalna preobrazba kot trend ni več pomembna, saj je postala nujnost. A opozarja na naslednjo veliko disrupcijo: disperzijo – ki je pandemija sicer ni začela, jo je pa pospešila. S strateškim svetovalcem, ki je upošteval svoj lastni nasvet, da je izhod iz krize najboljši čas za začetek nečesa novega, in tako pred kratkim ustanovil podjetje Vision Partners, smo se pogovarjali pred Slovensko marketinško konferenco, na kateri bo govoril o posledicah disruptivnega poslovnega okolja za marketing.

Kako vznemirljiv je za strateškega svetovalca današnji čas?

»Za strateške svetovalce še ni bilo boljših in bolj zanimivih časov. Hitrost sprememb še nikoli ni bila večja, kompleksnost informacij pa narašča. Za tiste svetovalce, ki vedo, kaj je za usmeritev njihovih strank v pravo smer pomembno in kaj ne, je to najboljše obdobje. Po drugi strani pa tudi nuja po učenju in inoviranju za same svetovalce še nikoli ni bila večja, kot je zdaj.«

Katera podjetja so trenutni zmagovalci nove disrupcije, torej disperzije oziroma razpršitve, in zakaj?

»Res jih je veliko. Od velikih in znanih, kot so Amazon, Netflix in Disney, ki v naše dnevne sobe prinašajo zabavo, da nam ni treba iti v kino, pa Wolt in Doordash, ki hrano iz odličnih restavracij dostavljata neposredno na dom, zaradi česar nam ni treba voziti v mesto, iskati parkirno mesto, naročati in čakati v restavraciji, do vzhajajočih zvezd, kakršna je Peleton, ki doma zagotavlja precej boljšo telovadno izkušnjo od tiste v fizičnih telovadnicah, ali podjetij, kakršno je Revolut, ki bančništvo in transakcijo delajo tako enostavna in debirokratizirana, da se večina njihovih uporabnikov bodisi ‘znebi’ svojih bank bodisi bi se jih, če bi to bilo mogoče.«

Kaj morajo storiti podjetja ali celi sektorji, ki so zamudili priložnost, da bi se jim pridružili? In kaj morajo storiti trenutni zmagovalci, da ostanejo v vodstvu?

»Bili so počasni sektorji, eden od teh je energija, ki je komoditizirana in ima zelo nizko stopnjo interakcije z odjemalci, vendar je opaziti razvoj na področju obnovljivih virov energije in skladiščenja energije. Tesla ima razširjeno bazo uporabe baterij powerwall, zaprosili pa so tudi za dovoljenje za oskrbo z energijo v ZDA. Potem so tu maloprodajne fizične trgovine; so tudi podjetja, ki živijo v zanikanju in stavijo na kvadratne metre in nakupovalne otoke ter zanemarjajo vlogo izkušnje.

Kar pa se tiče zmagovalcev, ti potrebujejo marsikaj. Najprej si morajo zagotoviti največje kadrovske talente. Potem si morajo ustvariti odnos s strankami, ki temelji na naročninskem razmerju. Njihovi izdelki morajo biti podobni Benjaminu Buttonu, torej z naraščanjem uporabe povečevati svojo vrednost za kupce. Morajo pa zasledovati tudi vertikalno integracijo.«

Napovedujete tudi, da bo po pandemiji zavladala še nevidena lakota po novih stvareh – zato je zdaj najboljši čas, da začnemo nekaj novega. Slišati je zelo preprosto, pa je res? Kaj je treba upoštevati za uspeh? Kakšno potrošniško vedenje in torej produkti so oziroma bodo pomembni za dobo disperzije?

»Na trgu je veliko potrošniške lakote, kapitala in talentov. Izhod iz krize (upajmo, da smo v zvezi s koronavirusom že tam) je dokazano najboljši čas za začetek novih stvari. Vsekakor ni enostavno; potrebuješ zamisel, podporno ekipo in stranko, ki jo bo zamisel prepričala. Kar zadeva področja, jih vidim kar nekaj: umetna inteligenca je skoraj povsod/v vseh panogah, nato NFT (ang. non-fungible tokens, nezamenljivi žetoni, op. ur.), ki so komaj začeli svoj pohod, na področju medijev vidim podkaste, na področju hitro gibljivega blaga pa pakete izdelkov in storitev enega ali več ponudnikov, ki so organizirani okoli določene naloge, ki jo opravljajo za stranko.«

Posreduj članek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnovejše

Male skrivnosti vodenja v hibridni realnosti

Marketingu v zdravstvu se poleg osnovnih štirih P-jev (produkt, prodajna pot, cena in promocija) pridružuje še en P – pacient.

10 napovedi za prihodnost znamk in podjetij – kam naj usmerijo svoj pogled

Marketing s svojimi kompetencami pomaga uresničevati organizacijsko kulturo

Konferenco organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance. Zadnja leta naš dvodnevni dogodek privablja skoraj 600 udeležencev.

Facebook-f Youtube Instagram

ČASNIK FINANCE

Časnik Finance, d. o. o.
Bleiweisova 30,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Sandra Zidar, vodja projektov

T: +386 (0)41 904 206
E: sandra.zidar@finance.si, E:akademija@finance.si
W: https://akademija-finance.si

DMS

Društvo za marketing Slovenije
Dimičeva ulica 13,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Tanja Kavran, izvršna direktorica

E: tanja.kavran@dmslo.si
E: info@dmslo.si
W: https://www.dmslo.si

© 2021, Časnik Finance

Produkcija BMA Studio

/ BMA Event