Skip to content
  • DOMOV
  • PROGRAM
    • PREZENTACIJE 2022
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
Menu
  • DOMOV
  • PROGRAM
    • PREZENTACIJE 2022
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
  • 26. 01. 2022

Male skrivnosti vodenja v hibridni realnosti

SMK konferenco organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance. Zadnja leta dvodnevni dogodek privablja skoraj 600 udeležencev.

V današnjem, s pandemijo pomembno preoblikovanem času, smo se morali naučiti živeti tako, da ne delamo le iz pisarne. Vodje ob tem iščejo načine, kako v kontekstu hibridnega načina dela voditi ljudi – z zaupanjem namesto s kontrolo. Ob tem pa je pomembno, da še naprej negujejo sinergije med ljudmi, ki jih vodijo, je v uvodu svojega predavanja na 26. Slovenski marketinški konferenci poudaril psiholog Sandi Kofol (OK Consulting).

Poiščite ritual, ki bo deloval

Ljudje imamo različne identitite, je najprej pojasnil Kofol: “Počutimo, razmišljamo in obnašamo se v skladu z določeno identiteto.” Pri tem pa ni mislil na različne osebnosti, temveč na vloge, ki jih v življenju zavzemamo in jih delimo na zasebne in profesionalne. 

Zjutraj se zbudimo v zasebni indentiteti, na poti v službo pa moramo preklopiti v profesionalno identiteto – z ritualom.

“Veliko ljudi preklaplja tako, da se pelje v službo z avtom. Na domačem dvorišču gre v avto privat oseba, ko izstopi na parkirišču pred podjetjem, je to profesionalec. Nekateri preklapljajo, ko otroke oddajo v vrtec ali šolo.” Spet za druge je ritual lahko oblačenje delovne uniforme, evidentiranje prisotnosti v službi … Tudi preklop iz profesionalne identitete nazaj v zasebno izvedemo s pomočjo rituala, ki je lahko identičen kot zjutraj ali drugačen.

Ob tem pa Kofol svetuje, da se v družini med seboj vnaprej dogovorimo, kako preklapljamo med identitetami, da ne bo prišlo do nepotrebnih zapletov oz. konfliktov, ko je eden od partnerjev na primer že v svoji zasebni identiteti, drugi pa še v profesionalni. Z nenadnim delom od doma zaradi pandemije novega koronavirusa pri marsikomu ustaljeni preklopi med zasebno in profesionalno identiteto niso več delovali, zato je bilo potrebno najti nov ritual. A doma nas marsikaj vabi nazaj v zasebno identiteto. Ko delamo od doma, moramo preklop med identitetama narediti velikokrat na dan. Ker nas zmotijo otroci, ker se spomnimo, da bi morali oprati perilo, nekaj skuhati. To pa je – kljub temu, da gre za ritual – izredno energetsko potrošno. Zato Kofol svetuje: “Ko delate od doma, če že preklapljate iz zasebne v profesionalno identiteto, si zavestno naredite bloke, ko boste delali v eni ali drugi.”

Ob tem pa je opozoril, da si morajo tisti, ki delujejo hibridno, torej nekaj dni na teden od doma, nekaj dni pa iz pisarne, zgraditi dva različna rituala. Prisotne vodje je pozval, da naj se o tem pogovorijo s svojimi zaposlenimi.

Zaupajte ljudem, ki jim je zaupati

Kofol se je posebej dotaknil tudi področja kontrole oziroma zaupanja. Med štirimi osnovnimi področji vodenja (planiranje, organiziranje ljudi, vodenje in kontroliranje) se je v zadnjem času največ spremenilo na točki kontroliranja. “Tisti, ki so v življenju nasploh bolj nagnjeni h kontroli, tisti, ki so doslej vodili tak svoj način kontrole, zdaj pa ljudje kar naenkrat niso več fizično prisotni, so prišli v stisko in se jim postavlja vprašanje, kako zdaj kontrolirati. Občutek imajo, da nimajo orodja, da nimajo moči, ki so jo imeli prej”, je pojasnil Kofol in dodal, da se tudi določeni zaposleni vedejo tako, da jih je potrebno kontrolirati. Pri tem pa je opozoril “sklepati, da vsi vaši zaposleni potrebujejo kontrolo, je napaka. Potrebno je razmišljati v smeri, da čim bolj individualno prilagodimo komunikacijo na tem področju.”

Neločljivo povezano s kontrolo je vprašanje zaupanja. “Kdaj ljudem zaupati? Po eni od teorij morajo za to biti izpolnjeni trije pogoji. Prvič, da bomo ljudem zaupali takrat, ko jih bomo doživeli kot dobronamerne; drugič, ko jih bomo doživeli kot sposobne, kompetentne na področju, na katerem jim zaupamo; in tretjič, ko jih bomo doživeli kot dosledne, kot zanesljive na področju, na katerem jim zaupamo.” Ne le vodje zaposlenim, tudi zaposleni bodo vodjem zaupali, ko bodo v njihovih glavah ti trije pogoji izpolnjeni.  

Da nekomu zaupamo, morajo biti izpolnjeni vsi trije pogoji, je še opozoril Kofol in poudaril individualni pristop: “Ko se ukvarjate s tem, koliko kontrolirati ljudi, se ukvarjajte individualno s temi tremi področji. In se vprašajte za konkretnega človeka, ali mu je zaupati ali ne.”

Zgradite in negujte skupen “mi” v timu

Tretji zelo pomemben vidik dela in vodenja, ki ga je preoblikovala pandemija, pa je timsko delo. Pri tem je zelo pomembno, da imamo skupni cilj, ga komuniciramo s sodelavci in se o tem z njimi pogovarjamo. Zakaj? Ker pri timskem delu stremimo k temu, da bi dosegli sinergije, pojasnjuje Kofol in poudarja, da je pomembno dovoliti, da vsak komunicira z vsemi, saj le tako pride do sinergij: “Veliko vodij se ustraši, ko vstopi v prostor, kjer to poteka. Klasična zgodba: ‘tukaj ni discipline, ne komunicirajo tako, kot bi bilo treba’. Trik pa je v tem, da če ljudje poslušajo eden drugega, in če vi kot vodja spodbujate tovrstno komuniciranje, ste tudi sami enakopraven član; ko komunicirate na ta način, pride do sinergij. Ampak vi kot vodja morate poskrbeti, da je to dovoljeno, da vsi povedo svoje.” V novi delovni realnosti ‘Zoomov’ in ‘Teamsov’ pa se ljudje lažje skrijejo. In četudi imajo kaj povedati in bi to v živo storili, na virtualnih srečanjih tega ne storijo. Kofol je zato poudaril dodatno zahtevo za vodje, da poskrbijo za izpostavljenost prav vseh.

Pri tem pa je pomembno vzpostaviti skupen “mi”.  Namesto, da se posamezniki ukvarjajo s tem, kako “jaz” razmišljam, se “jaz” počutim, oz. kaj bi “jaz” naredil v določeni situaciji, jih morajo vodje spodbuditi k temu, da razmišljajo, kako bodo skupaj nekaj naredili, kako skupaj razmišljajo, se skupaj počutijo. Naloga vodij je, da tudi sami to ponotranjijo oz. kot je še povedal Kofol: “Da začnete v samem besedišču uporabljati, kaj bomo “mi” skupaj naredili.” To seveda ni posebnost dela na daljavo, a je v teh okoliščinah temu potrebno posvečati še posebno pozornost. “Po mojem mnenju rabite to ‘online’ še nekajkrat več povedati”, je svetoval Kofol.

Prispevek je pripravila Mateja Bizjak, urednica spletne strani PA Finance.

Posreduj članek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnovejše

Male skrivnosti vodenja v hibridni realnosti

Marketingu v zdravstvu se poleg osnovnih štirih P-jev (produkt, prodajna pot, cena in promocija) pridružuje še en P – pacient.

10 napovedi za prihodnost znamk in podjetij – kam naj usmerijo svoj pogled

Marketing s svojimi kompetencami pomaga uresničevati organizacijsko kulturo

Konferenco organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance. Zadnja leta naš dvodnevni dogodek privablja skoraj 600 udeležencev.

Facebook-f Youtube Instagram

ČASNIK FINANCE

Časnik Finance, d. o. o.
Bleiweisova 30,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Sandra Zidar, vodja projektov

T: +386 (0)41 904 206
E: sandra.zidar@finance.si, E:akademija@finance.si
W: https://akademija-finance.si

DMS

Društvo za marketing Slovenije
Dimičeva ulica 13,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Tanja Kavran, izvršna direktorica

E: tanja.kavran@dmslo.si
E: info@dmslo.si
W: https://www.dmslo.si

© 2021, Časnik Finance

Produkcija BMA Studio

/ BMA Event