»Vala ne moreš ustaviti, lahko pa ga zajahaš,« je eden od pregovorov iz sveta deskarjev. Mene je pritegnil, ko smo iskali naslov letošnje Slovenske marketinške konference in me je nanj opozorila Ana Ivandič. Povedala je še enega, ki ga razkrivam na koncu tega razmišljanja.
Aktualno

Zakaj me je pritegnil? Ker želimo z letošnjo konferenco in vsemi zbranimi primeri pomagati, da bi nas čim več lahko uspešno jahalo valove. Družba in poslovni svet sta tako surova, kot za večino nas še nikoli nista bila. Govoriti, da so stalnice sprememba, je že povsem zastarelo, ker so spremembe, šoki, presenečenja veliko, veliko večje. Ko se malo umiri prvi cunami (denimo prvi val covida), pride takoj drugi. Ko drugi pojenja, je že tretji. Ko tretjega še ni konec, se pojavi četrti (na primer cenovni pritisk). Sočasno se pojavita še peti (vojna) in šesti (energenti) … Porabniki enkrat končno kupujejo hrano prek spleta, potem nehajo. Malo pozneje množično iščejo šotore, spalne vreče, generatorje. Po dveh tednih iščejo električna kolesa in kantice za bencin. Mesec pozneje pa spet vrtno orodje in vrtne garniture … Kako naj jim sledim? Kako naj vem, kaj si bodo želeli jutri?
Na potepanju po težko dostopnem otoku Socotra je povprečna starost udeležencev prek 50 let, do 75 let. Najhitreje rastoča skupina spletnih zmenkarij so starejši. Kako? A niso to že »pozabljena potrošniška skupina«? Znamke se pogosto ukvarjajo z repozicioniranjem, da bi pritegnile mlajšo populacijo. Kaj tukaj ne štima? Kam naj usmerim svojo znamko?
Pred dvema letoma smo se lepo vsak ponedeljek dobili v pisarni in se zmenili, kaj je za narediti. Potem smo se skozi dan, teden še večkrat dobili na sestankih ali pa smo se srečali na hodniku. Sedaj pa nekdo dva dni dela v Portorožu, dva dni v Kranjski Gori, drugi dopoldne od doma, popoldne se pojavi v pisarni, kjer sicer ni nikogar … Medtem ko sem v pisarni, med pogovorom s sodelavko jasno slišim, da je ob morju. A čez pol ure je objavila dogovorjen »content«. Kako naj učinkovito vodim svojo marketinško ekipo in vse zunanje partnerje?
V redu, razumem in sprejmem, da si kupiš torbico za šest tisoč evrov, ki jo potem pokažeš na sprejemu, kjer prejmeš nagrado za naj osebnost leta, in jo potem v kombinaciji z različnimi oblikami lahko pokažeš še na nekaj dogodkih. Vse razumem. Ampak sedaj kupiš še virtualno torbico za 12 tisoč evrov. Wtf? To mi ne gre v račun. Ampak zdi se, da bo treba tudi to usvojiti, ker prinaša cel kup novih priložnosti. Ker čedalje več mojih porabnikov tako reagira in živi.
Pred letom dni si poslušal, kako je Tiktok za otroke. A sedaj vidiš cel kup aktivnih uporabnikov, ki so srednjih let ali starejši. Vidiš izključno B2B-znamke s svojimi vsebinami na Tiktoku. Zakaj? Kako naj se odzovem? Enako sem mislil, da je trajnost »nice to have«. V preteklosti je bilo veliko primerov, ki so o trajnosti govorili predvsem ali izključno skozi prizmo komunikacije. Sedaj pa dobiš povpraševanje svoje stranke, ki ti sploh ne dovoli sodelovati v natečaju, če ne znaš dokazati svojih pozitivnih učinkov na okolje. Tvoja konkurenca zaradi svoje trajnostne naravnanosti dosega višje cene svojih izdelkov, ki so bolj konkurenčni in tudi prinašajo povsem nov posel. Sem zaspal in že zaostal?
Pred dnevi slišim, da je marketing oziroma delo v marketingu pri mlajših zreducirano samo še na »social media managerje« in »content kreatorje«. Uf, ali res? In če je res, ali sem out, če tega ne obvladam? Kakšen bo v resnici marketingar prihodnosti?
Vsa ta vprašanja niso nanizana, da bi se utrudili od branja. To je le nekaj vprašanj, o katerih bomo poskušali govoriti na 27. SMK. Skozi primere in izkušnje različnih govorcev, domačih in mednarodnih znamk, bomo poskušali pokazati nekaj dobre prakse, nekaj odgovorov, kako se znajti v tem kaotičnem, viharnem družbenem in poslovnem svetu. Viharnem svetu, ki ne bo nič manj viharen. Zato se ne ukvarjajmo, kako ustaviti viharje, ampak kako biti močnejši od teh viharjev in kako vse te spremembe izkoristiti v svoje dobro. V dobro svojih porabnikov. V dobro svojih znamk in svojega podjetja. Deskarji bi rekli: »Vala ne moreš ustaviti, lahko pa ga zajahaš.« Naučimo se jih jahati!
Drugi pregovor iz sveta deskanja, ki ga je omenila Ana in me je navdušil, pa je: »Višji je val, višje te lahko ponese.« Tudi na SMK bomo videli zgodbe, ki so se zgodile v surovih, močnih viharjih. Takšni nas čakajo tudi v prihodnosti. Dajmo se jih veseliti, ker višji kot je val, višje te lahko ponese. Močnejši kot bodo viharji, dalje, višje, hitreje bomo šli naprej. Pridite v Portorož in se pripravite na te visoke valove, močne viharje. Da boste močnejši od viharjev.
Primož Hvala, predsednik programskega sveta 27. SMK