Skip to content
  • DOMOV
  • PROGRAM
    • PREZENTACIJE 2022
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
Menu
  • DOMOV
  • PROGRAM
    • PREZENTACIJE 2022
    • GOVORCI
    • PROGRAM
  • PROGRAMSKI SVET
  • NOVICE
  • GALERIJA
    • GALERIJA SLIK
  • SPONZORJI
    • SPONZORJI
    • POSTANITE SPONZOR
    • SPOROČILA SPONZORJEV
  • O SMK
    • O SMK
    • NASTANITEV
    • OBVESTILA
  • ARHIV
    • ARHIV 2018
    • ARHIV 2019
    • ARHIV 2020 Predkonferenčno srečanje
    • ARHIV-2020
    • ARHIV-2021
  • 29. 05. 2019

(S SMK) Kaj morate vedeti, če želite zvišati ceno svojega izdelka

Kdaj in kako zvišati ceno izdelka in kako to pojasniti kupcu

Kolikokrat se v podjetju pogovarjate o večanju prihodkov in kolikokrat o višanju cene svojega izdelka? Načeloma se podjetja večkrat sprašujejo o prihodkih, je na 24. Slovenski marketinški konferenci povedal Žiga Lešnik,višji svetovalec v dunajski pisarni podjetja Simon-Kucher & Partners, in dodal, da je cena vašega izdelka pomembna tudi za vašo rast. Predstavil je primer ponudnika pretočnih vsebin Netflix – skupaj z rastjo uporabnikov so dvignili tudi cene.

Kdaj zvišati ceno?

Če kupec reče, da je vaša cena v redu, ste naredili nekaj narobe, je opozoril Lešnik. »Zato razmislite, koliko so vaši kupci pripravljeni plačati za vaše izdelke.« In če ugotovite, da lahko svojemu izdelku ceno dvignete, je pomembna tudi izbira pravega trenutka. Kot je svetoval Lešnik, ceno dvignite takrat, ko boste kupcu lahko ponudili nekaj v zameno. Takrat, ko se bo z vidika kupca povišala vrednost izdelka. To preprosto pomeni takrat, ko boste na trg dali kakšno novost.«

Seveda pa morate dvig cene tudi pravilno sporočiti kupcem. Lešnik je povedal v intervjuju pred konferenco: »Predvsem je pomembno, da dobro utemeljimo, zakaj se je zgodila sprememba (denimo prenova izdelka, zvišanje stroškov poslovanja zaradi inflacije …). Sicer pa je priporočljivo, da se spremembe cen ne obešajo na veliki zvon. Zelo pomembno je, da je PR, predvsem v panogah B2C, dobro pripravljen na morebitne negativne odzive medijev in kupcev.«

Lešnik je vsem, ki razmišljajo, da bi spremenili ceno izdelka, naštel pet vprašanj, ki si jih je treba postaviti:

  • Ali se v strategiji rasti sistematično lotevate tudi cen?
  • Ali ste izkoristili vse poti cenovne diferenciacije? Oziroma ali sploh veste, koliko so kupci pripravljeni plačati za vaše izdelke?
  • Kakšne vrste izdelkov imate in kako jih lahko razlikujemo s cenovnim pristopom?
  • Imate kakšne izboljšave, s katerimi lahko upravičite dvig cene?
  • Ali vaša komunikacijska strategija omogoča sprejetje cenovnih sprememb?

Račun je redni stik s stranko

Foto: Jernej Lasič

Ste kdaj razmislili, kakšne račune pošiljate svojim strankam, je vprašal Primož Mahne iz Gigodesigna. Tudi to je pomembno, saj je to redni stik, ki ga imate s stranko. Pomembni sta dve informaciji – koliko je treba plačati in kdaj je treba plačati – in seveda tudi jezik: namesto »neplačane obveznosti iz prejšnjega obračunskega obdobja« lahko uporabite preprosto »dolžni ste še«.

Lešnik je dal tudi nekaj nasvetov vsem marketingarjem:

  • Postanite redni uporabniki svoje storitve ali izdelka. Tako boste videli, kaj deluje, kaj ne in kaj lahko izboljšate.
  • Pogovarjajte se s strankami, prodajalci, osebjem v klicnem centru … Hitro boste našli najbolj žgoče dele uporabniške izkušnje.
  • Izberite manjši projekt, s katerim dokažete, da izboljšanje strankine izkušnje zagotavlja pozitivne finančne rezultate. Zagotovite si »hitro zmago«.
  • Ne pozabite na zaposlene – brez odlične izkušnje za zaposlene ni odlične izkušnje za stranke.

Posreduj članek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnovejše

Male skrivnosti vodenja v hibridni realnosti

Marketingu v zdravstvu se poleg osnovnih štirih P-jev (produkt, prodajna pot, cena in promocija) pridružuje še en P – pacient.

10 napovedi za prihodnost znamk in podjetij – kam naj usmerijo svoj pogled

Marketing s svojimi kompetencami pomaga uresničevati organizacijsko kulturo

Konferenco organizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance. Zadnja leta naš dvodnevni dogodek privablja skoraj 600 udeležencev.

Facebook-f Youtube Instagram

ČASNIK FINANCE

Časnik Finance, d. o. o.
Bleiweisova 30,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Sandra Zidar, vodja projektov

T: +386 (0)41 904 206
E: sandra.zidar@finance.si, E:akademija@finance.si
W: https://akademija-finance.si

DMS

Društvo za marketing Slovenije
Dimičeva ulica 13,
1000 Ljubljana, Slovenija

Kontaktna oseba:
Tanja Kavran, izvršna direktorica

E: tanja.kavran@dmslo.si
E: info@dmslo.si
W: https://www.dmslo.si

© 2021, Časnik Finance

Produkcija BMA Studio

/ BMA Event