S SMK: Zakaj moram kupiti pralni stroj z zaslonom na dotik, če hočem samo oprane obleke?

Vodafone in WhatsApp sta povsem različni podjetji, a marketinško rešujeta isti izziv

»Rast je izpodbila marketing,« je svoje predavanje na Slovenski marketinški konferenci začel Jaka Levstek, soustanovitelj in direktor podjetja D.Labs, v katerem ponuja razvojne in svetovalne storitve startupom po vsem svetu. Kot je povedal, se z mladimi rastočimi podjetji srečuje vsak dan, vendar, ko so se pogovarjajo o rasti, tam marketinških strokovnjakov ni. Pa vendar ima marketing veliko vlogo v rasti podjetja.

»Dejstvo je, da tehnologija danes odpira priložnosti, marketing pa priložnostim daje človeško noto,« je dodal Levstek. Kot je pojasnil, se v zadnjih letih marketing začenja zavedati, da porabnikov samo podjetje pravzaprav ne zanima. In zato ne vedo veliko o vas. Ko se nam zdi, da imamo s porabniki pogovor, ti v bistvu želijo popust. »Vse, kar je bilo v marketingu včasih pomembno, je bilo to, da obstajamo, in znali smo se dobro postaviti na čim več panojev in se pojavljati na čim več mestih. To danes ni dovolj, zato se mora marketing spremeniti.«

Marketing mora poglobljeno razumeti potrebe svojih kupcev. To kažeta podjetji Vodafonein WhatsApp. Čeprav sta na prvi pogled povsem različni, rešujeta isto težavo, ki jo imamo kot kupci. Zato sta z vidika marketinga podjetji povsem primerljivi.

Kako se tehnologija povezuje z marketingom?

»Marketingarjev sama tehnologija ne zanima, zanima nas le, katero potrebo naslavlja,« je Levstek začel predstavitev, zakaj tehnologija ne more narediti vsega, in predstavil primer pogovora z enim največjih proizvajalcev bele tehnike. Na vprašanje, kako bodo rasli v prihodnosti, so odgovorili, da bodo vse naprave imele zaslone, povezljivost s telefoni, tehnologija stvari bo tako v polnem zamahu. »Vprašanje, na katero se mora osredotočiti marketing, pa je, ali kupci res želijo biti lastniki boljšega pralnega stroja. Če se z njimi pogovorimo, ugotovimo, da hočejo predvsem oprane obleke. Samo to, da je pralni stroj pameten, ne rešuje nobene težave porabnika,« je poslušalcem konference povedal Levstek. »Tako imamo lahko prečudovit in tehnološko napreden izdelek, ki pa nima smisla v času, ko kupci iščejo predvsem udobno storitev« je dodal.

Z optimizacijo procesov, ki smo ji lahko priča, le redko prihajajo novi kupci. Brez novih kupcev pa ni rasti. Levstek se je tako spet navezal na začetek predavanja: »Marketinga ni več pri izdelovanju strategije rasti, kar pa je dolgoročno slabo. Če imamo dve podjetji – v enem vsak mesec dobijo pet milijonov uporabnikov in jih obdržijo 80 odstotkov, v drugem pa 2,5 milijona uporabnikov in jih obdržijo 95 odstotkov –, bodo v prvem po 15 mesecih stagnirali. Marketing lahko to prepreči, če se osredotoča na prave kupce,« je povedal.

Valuta, ki velja v marketingu, so tako podatki o zdajšnjih in prihodnjih kupcih. »Najprej moramo pogledati, ali se kaj s kupci spreminja. Ugotoviti moramo njihove navade, in ko se te spreminjajo, se lahko spreminjajo tudi naše vsebine in izdelki. Tako bodo kupci dobili to, kar od nas želijo in pričakujejo.«

Komentar

Posreduj članek

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnovejše