Gašper Repina je vodja marketinga pri spletni agenciji Optiweb. Njegove glavne naloge zajemajo vodenje in motiviranje marketinške ekipe, načrtovanje digitalnih marketinških strategij in grajenje pristnih vezi z naročniki. Na Slovenski marketinški konferenci bo govoril o tem, kaj narediti, ko prenova spletne strani prinese slabšo prodajo.
Prve sekunde na spletni strani povedo več kot sto besed – so kot očesni stik in stisk rok. Kaj se zgodi? Spletno stran prav hitro zapustiš ali pa si želiš izvedeti več. Ti je všeč, kako te nagovarja? Uporablja tvoj ton glasu? Te logično vodi od ene do druge informacije, pri tem pa pušča možnost dialoga?
Podjetja se tudi leta 2019 premalo zavedajo, kako izredno pomembna je njihova spletna stran. Tako lahko izluščimo nekaj vprašanj, ki bi si jih morala redno postavljati:
- Je obiskovalcu že v prvih sekundah obiska jasno, kdo smo in s čim se ukvarjamo?
- Ali ustrezno nagovarjamo obiskovalca, ki ga želimo na svoji spletni strani? Mu ponujamo dovolj aktualnih informacij, ki ga zanimajo, in v jeziku, ki mu je blizu? Ga logično vodimo po spletni strani? Mu dopuščamo možnost dialoga in ponujamo, da ostanemo v stikih tudi v prihodnje?
- Jasno poudarjamo naše konkurenčne prednosti, razlikovalne lastnosti in najpomembnejše dejavnosti?
- Spremljamo analitiko spletne strani, ki nam pomaga ugotoviti, na kateri točki obiskovalec zapusti spletno mesto in katere vsebine ga najbolj zanimajo?
- Izkoriščamo potenciale spleta za optimizacijo naših internih procesov in podporo pri doseganju naših poslovnih ciljev?
- Je naša spletna stran starejša od treh let?
Kako ravnati, če prenova ne da želenih rezultatov, ne poveča prodaje? Koliko časa sploh čakati na rezultate?
Spletno mesto samo po sebi ne povečuje prodaje. Je le orodje, ki to omogoča. Po uspešni prenovi je odločilen marketing – vse od SEO-optimizacije spletnega mesta, oglaševanja, testov A/B, spremljanja analitike in prilagajanja vsebin do rednega dodajanja novih vsebin, pošiljanja novic, aktivnosti na družbenih omrežjih … Skratka, aktivni in usklajeni moramo biti na vseh digitalnih kanalih. Hkrati pa tudi vztrajni in potrpežljivi, saj rezultati ne pridejo vedno čez noč.
Če rezultatov ni, se moramo ustaviti in analizirati, kaj se je zgodilo, kaj je prineslo učinek, in iskati možnosti, kako uspeti. Za različne storitve in izdelke so različni tudi pristopi in oglaševalski kanali.
Je treba prenovi dodati še kaj ekstra, kakšen sladkorček, več promocije, da ima večji učinek?
Vsebine, vsebine, vsebine. Čeprav to področje pri marsikaterem podjetju peša, ker priprava vsebin zahteva svoj čas, vedno nove relevantne vsebine danes niso več predmet izbire, ampak standard. Najlažje si jih je predstavljati kot lepilo med vsemi digitalnimi kanali, ki se dopolnjujejo in skupaj gradijo uspešno zgodbo.
Ali so lahko lokalne trgovine, tudi spletne, konkurenčne svetovnim velikanom?
Vsekakor. Njihova prva in marsikdaj celo najpomembnejša konkurenčna prednost se skriva prav v tem, da so lokalne. Kadar spletna trgovina zna dobro poudariti svojo »lokalno« zgodbo in hkrati izkoristiti prednosti poznavanja domačega trga, na primer poznavanje kulturnih specifik, lahko to pomeni velik plus. Še več, pospeševanje spletne prodaje se v tem primeru lahko čudovito prepleta s pospeševanjem prodaje v fizičnih poslovalnicah in nasprotno.
Katera zlata pravila mora podjetje upoštevati, če razmišlja o prenovi spletne trgovine?
Da si najprej odgovori, kaj želi s prenovo doseči. Povečati prodajo, morda le prepoznavnost? Potem je nujno že razmisliti o prvih korakih po prenovi. Saj kot sem že omenil, samo ta ni dovolj. Pomembno se je vprašati tudi, kakšna naložba v spletno trgovino je za podjetje še sprejemljiva glede na možnost financiranja in pomembnost posamezne želene funkcionalnosti glede na pričakovane rezultate.
Kako pomemben je izbor pravega trenutka za prenovo?
Izbor pravega trenutka za prenovo spletne trgovine je odločilen. Priporočljivo je, da upoštevamo več dejavnikov, med drugim gospodarski položaj, razmere in trende v panogi, poslovni cikel in splošni položaj podjetja (količina finančnih in kadrovskih virov), starost in ustreznost trenutne spletne trgovine glede na poslovne cilje podjetja. Prav tako je priporočljivo o spletni trgovini začeti razmišljati vnaprej, se posvetovati z različnimi izdelovalci spletnih trgovin in si s tem pridobiti jasnejšo sliko o lastnih potrebah in možnih rešitvah, hkrati pa že vzpostaviti določene odnose, ki ti bodo prišli prav, ko bo podjetje na prenovo povsem pripravljeno.
Vsak ponudnik spletnih trgovin – ne glede na to, kako kakovosten je – preprosto ne more biti optimalen za vsako podjetje, zato je pomembno vzeti si dovolj časa, da poiščeš »svojega optimalnega«.